Saturday 6 August 2011

Followers Kaki Kencing Sila Baca Ini!

Wana guna Aku



Peace Be Upon You Guys! ;) Followers kaki kencing. Aku dah lama nak buat entry pasal isu ni, tapi baru sekarang aku berkesempatan nak buat. Disebabkan kemunculan Followers kaki kencing di dalam belog aku semakin bercambah bak benih cendawan selepas hujan, maka aku mengambil keputusan drastik untuk menaip dengan rajinnya pada malam ini.

Followers. Kenapa mesti ada yang menipu untuk mendapatkan followers? Ada followers yang tanpa segan silumalu tinggalkan mesej dekat shoutmix aku yang menyuruh aku follow belog dia dengan alasan dia ada follow belog aku. Lebih kurang macamni la ayat dorang.


"I dah follow u. Sila follow belog i balik"

"Follow saya balik tau sebab saya dah follow belog awak"


Tapi ternyata aku telah ditipu dengan rakus. Setelah aku penat menfollowkan diri pada belog beliau, ternyata beliau tiada dan tidak memfollow pun belog aku. Oh kesian daku!


Apa cerita yang aku nak sampaikan dekat sini?


Ini adalah satu keadaan di mana seorang follower menipu follower lain semata-mata untuk kepentingan diri. Seriously aku tak pernah PAKSA sesape untuk follow belog aku. Aku lagi suka kalau follower follow belog aku dengan IKHLAS. Tapi sila lah jangan menipu orang lain semata-mata nak orang tuh follow belog korang.

Kalau korang hantar pesanan macam tuh dan korang betul-betul follow, itu tak ada hal. Tapi bila korang trick orang lain dengan mengatakan yang korang dah follow dan suruh follow balik, tapi hakikatnya korang tak ada follow pun, its a rubbish! its just a trick to others kan?

Aku tak kisah sebenarnya kalau ada yang hantar dekat shoutmix aku "I dah follow u blablabla", tapi biarlah korang betul-betul follow. Korang menipu dengan drop kat aku ayat macam tuh, semata-mata nak suruh aku click follow dekat belog korang. Puas ke dengan menipu? Kau dah puas? Kau nak lagi? Nak lagi? Aaron Aziz yang tanya, bukan aku. =.=

Aku dah banyak kali jugak terjumpa dan terserempak dengan followers kaki kencing macam tuh kat sini. Sampai hati kan dorang menipu newbie macam aku. Sobs ='( Sesape yang follow aku, InsyaAllah aku akan follow balik. Tapi bila dorang menipu aku macam ni, aku dah jadi tawar hati dan lemah sendi untuk follow dorang balik tau!

Aku tahu aku newbie aka blogger baru. Mungkin ada yang cakap aku sebagai blogger baru tak layak nak menegur dorang yang dah ada follower 100 and above, but at least aku rasa layak untuk bersuara.

Please la yer wahai follower yang berkenaan. Cukup-cukup la buat taktik murahan macam tuh.

Wana yang tak emo.
Sekian.

12 comments:

  1. sabar je lah.. hehe ^^


    tapi kan, tapi la.. mngkin betul kot dorang dh follow awk.. mngkin diorang klik 'follow' yg kat atas tu.. kat line biru tu.. kalau klik kat situ, mmg sengal sket.. klau x cye, awk leh try.. gi kat mna2 blog yg awk blum follow, pastu klik follow kat line biru tu.. nnti ada tulis u have follow this blog bla bla bla.. pastu, awk try klik 'follow' tu lagi skali.. nnti dia akan jadi mcam awk blum follow blog tu lagi.. dan begitulah strusnya..

    pham ke nie? hehe

    ReplyDelete
  2. hehe
    sba ye wana
    mebi dorang terlupe kot
    :D

    ReplyDelete
  3. Aqim : Wana tahu tu aqim. Tapi ni ada follower yang cakap dah follow and suruh Wana follow balik. Wana tak kisah, Wana follow je. Bila Wana tgk dia tak ada follow wana pun, Wana tegur balik dia kat chat cakap "eh eh awk cakap dah follow, tak ada pun", budak tu terus diam smpai skrg. Msg org lain dia reply je, tp bila tye psl kenapa tipu follow memfollow, dia xjawab. Hurm. Saba je. ='(

    ReplyDelete
  4. Fathiah : Yeke Fathiah pernah kena? Wana dah banyak kali kena :(

    ReplyDelete
  5. Farah Hanim : Sabar la ni. Hehe. Kalau 1-2 kali kena tipu, Wana boleh sabar lagi. Kalau dah 4546389ratus kali, sapea boleh tahan. :P

    ReplyDelete
  6. sabar2..layan je diorang yg suh follow tu, kalu diorang tipu..
    dorang la kena jawab ngan tuhan. ye x?

    ReplyDelete
  7. follower kaki kencing memang bersepah wana... saya pun dah banyak kali kena... so sekarang ni kalau ada yg kata dah follow blog saya...saya akan check dlm profile dia...link blog saya ada ke tidak... kalau ada ..saya follow balik... kalau tak... saya diamkan je.. sabar je la wana...

    ReplyDelete
  8. Miss Lyzeer : Yes dear. Thanks :)

    ReplyDelete
  9. Zaly : Awk pun dah banyak kali kena? Ish kenapa dorg suka menipu kan. Tak faham betul

    ReplyDelete
  10. saya dah banyak kali kena...tapi hari ni baru nak buat entry pasal ni.macam2 ragam blogger ni kan wana.

    ReplyDelete
  11. byk kali dh kena...td pun kena lg...pastu siap aad mcm ugutan plak kan...jom follow blog sy, nti sy follow blk...ish..apala..ko la follow dulu kan..ni ugut kita follow dia plak...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...